Serviceindex i mötet med oss
Frågorna som ställs i kategorin handlar om hur du upplever mötet med våra medarbetare och våra tjänster.
Här mäts hur våra kunder upplever att de blir lyssnade
på och tagna på allvar, om det är tryggt och säkert, rent
och snyggt samt om de får hjälp med fel och service som efterfrågas. Exempel på fråga:
• Hur gick det att få felet reparerat inom rimlig tid?
Betyget: Svaren sammanställs i ”Serviceindex”. Det sammanvägda resultatet visar 80 procents kundnöjdhet 2020.
Produktindex, vad är det?
Vår produkt är attraktiva bostäder. Standard och trivsel i lägenheten och fastigheten, både invändigt och utvändigt mäts i produktindex. Andra viktiga frågor som vägs in är:
• Bostadens läge, trivsel i området och tillgång till service
• Bostadens attraktivitet, prisvärdhet och valuta för
månadshyran
• Om hyresgästen kan tänka sig att rekommendera
oss som hyresvärd.
Betyget: Svaren sammanställs i ”Produktindex”. Det sammanvägda resultatet visar 77,3 procents kundnöjdhet 2020.
De allra flesta av våra hyresgäster är nöjda med oss som hyresvärd. I alla fall 80 procent, utifrån utfallet från mätningen kring serviceindex. På dessa sidor får du en närmare inblick kring hur utfallet kring era svar har blivit och kan ta del av citat men också exempelfrågor från undersökningen. Samtliga svarande har kryssat i enligt en fyrgradig skala, med graderingen mycket bra, ganska bra, inte så bra, dåligt (eller inte tagit ställning / inte aktuellt).
Återigen – tack för alla svar!
· 93% Trivsel i lägenheten
· 93% Ljusmiljö / tillgång på dagsljus
· 92% Bemötande av husvärden
· 63% Ljudmiljö / ljudisolering
· 62% Städutrustning i tvättstuga
· 56% Temperatur / värmekomfort vintertid
Exempelpåstående – Tar kunden på allvar
· Hur tycker du att det fungerar med information om vad som ska hända i fastigheten?
· Hur upplever du bemötandet av HFAB?
· Hur upplever du öppettiderna på Husvärdskontoret?
Exempelpåstående – Rent och snyggt
· Vad tycker du om städning av tvättstugorna?
· Vad tycker du om städutrustningen i tvättstugan?
· Vad tycker du om städning av miljöstation?
Exempelpåstående – Hjälp när det behövs
· Hur gick det att felanmäla?
· Hur gick det att få felet reparerat inom rimlig tid?
· Hur städade husvärden/underentreprenören efter sig?
Exempelpåstående – Trygghet
· Hur trivs du i trappuppgången?
· Hur trivs du i kvarteret?
· Hur fungerar det med belysningen på gården och nära huset?
Exempelpåstående – Lägenheten
· Vad tycker du om
lägenhetens utrustning?
· Vad tycker du om
lägenhetens underhåll?
· Vad tycker du om ljudisoleringen?
Exempelpåstående – Utemiljön
· Hur fungerar det med utformningen av gård och närmiljö?
· Hur fungerar det med trafikmiljön i närområdet?
· Vad anser du om skötsel av rabatter, buskar och andra gröna ytor?
Exempelpåstående – Allmänna utrymmen
· Vad tycker du om tvättutrustningen i tvättstugan?
· Vad tycker du om torkmöjligheterna i tvättstugan?
· Hur fungerar det att få tvättider?
Halmstads Fastighets AB
Fredrik Ströms gata 6
Box 147, 301 04 Halmstad
035-13 83 00
info@hfab.se
Observera att uppgifter och synpunkter som du lämnar via hfab.se kan bli allmän handling och behandlas enligt offentlighetsprincipen.
Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av hfab.se