Fredagen den 20 maj har kundcenter stängt på grund av utbildning.
Vid akut felanmälan är du välkommen att ringa jouren på telefonnummer 035- 12 92 40.
För dig som vill göra om hemma finns det två möjligheter, via HFAB:s Underhållsfond eller genom att beställa Hyreshöjande val. Underhållsfonden kan användas till målning, tapetsering, golvbyte eller behandling av befintligt golv, byte av bänkskiva samt innerdörrar. Hyreshöjande val erbjuder ett sortiment som höjer standarden i din lägenhet, till exempel diskmaskin, tvättmaskin eller parkettgolv...
Underhållsfonden kan användas till målning, tapetsering, golvbyte (eller behandling av befintligt golv), byte av bänkskiva samt innerdörrar. HFAB avsätter varje månad en summa pengar från hyran till lägenhetens Underhållsfond, för att kunna göra framtida uppdateringar. Det är sedan du som hyresgäst som kontaktar HFAB för att göra en beställning och för att använda ditt samlade belopp från Underhållsfonden.
Hyreshöjande val erbjuder ett sortiment som höjer standarden i din lägenhet. Det kan till exempel vara installation av diskmaskin, tvättmaskin eller parkettgolv. Hyreshöjande val kan du göra om du ska flytta in i en lägenhet där standarden behöver förbättras.
För att använda dig av Underhållsfonden behöver du boka en tid för ett telefonmöte. Det gör du enklast på vår bokningssida med din mejladress. Om du inte har en mejladress så är du välkommen att kontakta oss på 035-13 83 60 för att göra din bokning.
Ring oss på 035-13 83 60, måndag-torsdag mellan klockan 9.00-11.00
1. När du har bokat din telefontid är det bra om du förbereder dig inför samtalet. Kolla gärna vår prislista och din lägenhetsritning för att se vad du kan göra i din lägenhet. Din lägenhetsritning hittar du under Mina sidor om du inte har den tillgänglig sedan tidigare.
2. Under telefonmötet kommer ni att diskutera dina önskemål. Du tar del av våra materialval i broschyrerna nedan och har möjlighet att ställa frågor.
3. Efter mötet skickar säljkoordinatorn ut en valblankett per post till din adress. Valblanketten fyller du i och skickar tillbaka med svarskuvertet som följer med.
4. Därefter kommer du att få ett beställningserkännande hemskickat som behöver signeras för att godkänna kostnaderna för dina åtgärder och materialval. Även här medföljer ett svarskuvert som du kan använda.
5. När vi har fått tillbaka din signerade beställning kommer en av våra entreprenörer att kontakta dig, för att gå igenom startdatum för när arbetet kan börja.
Inför en inflyttning besiktar vi din lägenhet för att kontrollera standarden och för att åtgärda eventuella fel. Det är viktigt för oss att du ska trivas i din lägenhet från start. Har du möjlighet till nya materialval ska du ha fått den informationen innan inflytt och behöver därmed göra några nya materalval.
Från och med 3 januari 2022 kan vi erbjuda dig ett nytt och uppdaterat sortiment av färger och tapeter i vårt urval för Gör om hemma.
Har det blivit dags att välja?
Gör dina val härFredrik Ströms gata 6
Måndag-torsdag kl 9-11
035-138360
Halmstads Fastighets AB
Fredrik Ströms gata 6
Box 147, 301 04 Halmstad
035-13 83 00
info@hfab.se
Observera att uppgifter och synpunkter som du lämnar via hfab.se kan bli allmän handling och behandlas enligt offentlighetsprincipen.