Frågor och svar om Underhållsfonden & Hyreshöjande val

Till och med 1 september 2020 är det beställningsuppehåll i Underhållsfonden

Det innebär att du under denna period inte kommer kunna beställa från Underhållsfonden eller göra hyreshöjande val. Läs mer.

Beställningsuppehåll

Till och med 1 september 2020 har vi beställningsuppehåll. Det innebär att du under denna period inte kommer kunna beställa från Underhållsfonden eller göra hyreshöjande val.

Vi förlänger uppehållet eftersom vi fortsätter att implementera vårt nya fastighetssystem, det är arbetsverktyget för oss att kunna administrerar samtliga beställningar.

Beställningar som genomförts innan 29 februari 2020 kommer att utföras som vanligt inom tre månader.

Entreprenören som HFAB anlitar har i uppdrag att utföra arbetet inom tre månader från det att beställningen har genomförts.

Under tiden för beställningsuppehållet kommer saldot inte att synas under Mina sidor på grund av åtgärderna som genomförs. Det blir återigen synligt när det går att göra beställningar igen.

Dessvärre inte, vi påbörjar att ta emot beställningar igen från den 1 september.

Vi arbetar med att att implementera vårt nya fastighetssystem, det är arbetsverktyget för oss att kunna administrerar samtliga beställningar. Därmed kommer vi inte att ha möjlighet att erbjuda beställningar förrän 1 september.

Gör om hemma, Fredrik Ströms gata 6

Telefontid måndag-torsdag kl 9-11.

Telefon: 035-138360. E-post: underhallsfond@hfab.se