Störningar med debitering av IMD

Vi har för tillfället störningar med debitering av IMD, individuell mätdata och debitering för vatten och/eller el.

Under Mina sidor kan du som har IMD läsa mer om vad det innebär för dig som hyresgäst.

Mina sidor

Under Mina sidor kan du som hyresgäst göra felanmälan, se hyresavtal och avi, signera och säga upp hyresavtal samt annonsera på Bobytet.

Du som är lägenhetssökande kan logga in för att söka lägenhet, skapa sökprofiler, bekräfta din plats i bostadskön och uppdatera dina kontaktuppgifter.

2022-10-18

Störningar med debitering av IMD

Vi har för tillfället störningar med debiteringen av IMD (individuell mätdata och debitering för vatten och/eller el), vilket har orsakat problem med att få den så kallade IMD-avläsningen på hyresaviseringen. Om du som hyresgäst har IMD och inte har blivit debiterad för vatten och/eller el, är vår målsättning att problemet ska vara åtgärdat till nästa hyresavisering. Det kommer i så fall att innebära att du blir debiterad retroaktivt för det som inte kommit med på tidigare hyresaviseringar. Vi beklagar det inträffade och gör vårt bästa för att rätta till felet så snart som möjligt.

Customer service