Prioriteringslista akut felanmälan

För tilllfället åtgärdar vi felanmälan hemma hos dig som klassas som akut, under förutsättning att du inte är hemma. Så snart läget tillåter kommer vi att återgå till våra ordinarie rutiner för felanmälan. Vi följer de råd och rekommendationer som berörda myndigheter, regering och kommun beslutar om.

Felanmälan som avser allmänna utrymmen, till exempel trapphus, förråd, gemensam tvättstuga och miljöstationer samt yttre miljö, till exempel  parkeringsytor och gångar hanteras enligt våra ordinarie rutiner.

El

  • Helt strömlöst i lägenheten (kontrollera gärna strömbrytaren innan du kontaktar oss)
  • Delvis strömlöst i lägenheten (kontrollera gärna strömbrytaren innan du kontaktar oss)
  • TV- eller internet ur funktion - kontakta Com Hem på telefon 90 200

Vitvaror kök

Är vitvaran helt ur funktion är det akut åtgärd att hantera detta. Är till exempel en lampa tragsig, eller ugnsplåt saknas är det inte akut.

  • Kyl- och/eller frys ur funktion
  • Spis och ugn
  • Köksfläkt
  • Diskmaskin (inte lika akut som ovanstående)

Vitvaror badrum

  • Tvättmaskin
  • Torktumlare (inte lika akut som ovanstående)

VVS/Avlopp

  • Vattenläckage
  • Sprutande vatten från kran
  • Läckande/droppande element eller ventil (lägg gärna något under tills vi har möjlighet att komma hem till dig)
  • Stopp badrumsavlopp
  • Stopp i badrummets golvbrunn (rensa första vattenlåset själv)
  • Stopp i tvättställ (rensa först vattenlåset själv)
  • Stopp i köksvask
  • Stopp i toalettstol
  • Stigande vatten i kök eller badrum
  • Toalettstol ur funktion
  • Saknas vatten
  • Saknar kall- eller varmvatten
  • Kallt i lägenheten (läs mer här)

Fönster

  • Håller på att ramla ut
  • Går inte att stänga

Lås/Dörrar

  • Du har blivit in- eller utelåst
  • Nyckeln har fastnat i låset
  • Lägenhetsdörr går inte att låsa eller öppna
  • Balkongdörr går inte att låsa eller öppna
  • Du har tappat nyckel eller tagg

Brand

  • Brandvarnare piper eller är ur funktion
Customer service