Hoppa till huvudinnehåll

Felanmälan hos HFAB

Har du problem med till exempel ett trasigt eluttag, en droppande kran eller något annat i din lägenhet eller allmänna utrymmen kopplat till ditt boende? Då kan du felanmäla problemet till oss.

Några kvinnor som står i ett kök bredvid ett kylskåp.

Kolla våra guider innan du gör en felanmälan

Innan du skickar in en felanmälan kan det vara värt att kika i våra guider. Där visar vi hur du enkelt kan lösa vanliga problem själv – till exempel om det är stopp i diskhon, något krånglar med vitvarorna, elen strular eller om det känns för kallt eller för varmt hemma.

Till våra guider

Så gör du en felanmälan

Logga in på Mina sidor för att lämna din felanmälan. Du kan även ringa till kundcenter på telefon 035-13 83 00. När vi har tagit emot din felanmälan återkopplar en servicetekniker till dig inom tio arbetsdagar.

Ditt ansvar som hyresgäst

Som hyresgäst har du själv ett ansvar att vårda din lägenhet. Detta ansvarar du själv för att ta hand om:

  • Hålla lägenheten hel och ren
  • Rengöra filter i köksfläkten
  • Frosta av kyl och frys
  • Rengöra luftventiler
  • Byta trasiga glödlampor, ugnslampa, lampor i kyl och frys, lysrör och glimtändare
  • Byta säkringar 
  • Rengöra sil och golvbrunn till dusch eller badkar
  • Rengöra vattenlås till handfat och under diskbänk

Är du osäker är du alltid välkommen att kontakta oss.

Akut felanmälan

Om det finns en risk för att människor eller material kommer till skada behöver du göra en akut felanmälan.

Exempel på akuta fel:

  • Vattenläcka
  • Strömlös lägenhet
  • Kyl, frys eller spis fungerar inte
  • Inget vatten 
  • Fast i hissen

Telefonnummer vid akut felanmälan

Ring oss direkt på telefon 035-138300 för att göra en akut felanmälan. Om du behöver kontakta oss utanför våra öppettider ringer du vår jour på telefon 035-129240.