Så jobbar HFAB för att minska smittspridningen av covid-19

Vi har infört tillfälliga öppettider för besök på Kundcenter och stängt våra husvärdskontor tillfälligt. Vi tar emot alla felanmälningar som vanligt, med skillnaden att vi numera har 30 dagar i stället för fem på oss att åtgärda dem. Mer information om vårt arbete med att minska smittspridningen. Ta hand om dig!

 

Individuell mätning för vatten och el saknas på vissa hyresfakturor

Vi har för tillfället störningar i vårt fastighetssystem, vilket har orsakat problem med att få med den så kallade IMD-avläsningen (individuell mätdata och debitering för vatten och/eller el) på februari månads hyresavisering. Mer information. 

Hyresgäst

För att bli hyresgäst hos HFAB måste du först uppfylla vissa krav. I många fall måste du även ha stått i bostadskön en tid. Navigera till vänster för att läsa mer om ansökningsprocessen och få mer information kring det som rör lägenhetsbyte, förtur och vad man ska tänka på för att hyra i andra hand.

Customer service